2e week, a.k.a. Honeymoon Week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu 2e week, a.k.a. Honeymoon Week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

2e week, a.k.a. Honeymoon Week

Blijf op de hoogte en volg Franka

06 September 2015 | Australië, Sydney

Gezien dit mijn ‘’honeymoon week’’ was (zoals ze het hier noemen), had ik de maandag vrij. Liselotte was ook al helemaal gesettled, dus we besloten de stad in te gaan. Eerst hebben we wat shopping gedaan. Heel fout… Chris zei nog dat ik zo min mogelijk mee moest nemen omdat hij wist dat ik nooit niks zou gaan kopen, mijn antwoord: nee, dat ga ik nu echt niet doen hoor! …dus… Let’s move on…

Daarna zijn we naar het opera house en de brug gegaan. Serieus, ik voelde me net een blij klein kind toen we er waren. Het gevoel van het ver weg en op vakantie zijn drong toen pas door, ongelooflijk hoe gaaf dat was! Natuurlijk zijn we begonnen met heel veel foto’s maken, waarna we verder gingen met: heel veel foto’s maken  De sfeer was ongelooflijk, er waren allemaal terrasjes, waar bands ook aan het optreden waren. Iedereen was zo relaxed en vrolijk, de zon scheen, in een woord: Awesome!

We kwamen een soort kraampje ( deken op de grond) tegen, waar ze boomerangs verkochten. Ik had bas beloofd om er een mee terug te nemen voor hem, dus jawel, ik kocht er een! Maar niet zonder dat ik er ook een voor mezelf kocht ;)

In de avond had ik met ellen afgesproken, maar beiden waren we doodop. We hebben geprobeerd naar Chinatown te lopen, wat gelukt was, maar het was s avonds dus we zagen niet veel, en vervolgens hebben we levenloos in een koffiebar gezeten, time to go home dus.
Dinsdag tot en met vrijdag kon mijn stage beginnen! Maar zoals gezegd, het was mijn honeymoon. Dinsdag en woensdag heb ik van 10 tot 2 gewerkt en donderdag en vrijdag van 10 tot 5.

Dinsdag begon ik op de marketing en sales afdeling, Tino (intern) liet mij een aantal dingen zien en daarna was het alweer lunchtijd, waarna ik naar huis mocht. Btw, my feet were killing me… Ik had maandag nieuwe werkschoenen gekocht ( met klein hakje) die toen al een beetje aan de kleine kant waren, maar ze moesten nog worden uitgelopen. Ik zal je zeggen, the sight of me walking on those heels wasn’t pretty…. Ik heb nog nooit zo kreupel naar huis gelopen… Ohja, in de ochtend was ik trouwens totaal verdwaald geraakt door mijn telefoon, ik heb 3 kwartier gelopen over een stukje van 8 min, bijna medaille waardig!

Woensdag ging ik verder op de reservations afdeling. Sally liet me zien hoe ik reserveringen kon beheren en nieuwe kon maken. Ook liet ze me zien hoe ik de concurrenten in de gaten kon houden, hartstikke interessant! ( nog steeds waren mijn voeten enorm pijnlijk, het was te zien aan mijn panty’s en enkels…)

Donderdag begon mijn eerste lange dag. Ik begon op de housekeeping afdeling en eindigde bij maintenance. Ik heb bij housekeeping eigenlijk niks anders gedaan dan kamers bekijken. Maintenance vond ik heel erg interresant, pepito heeft me geleerd om kluizen te kraken en deuren te kraken en verder heeft hij me kleine ditjes en datjes verteld. Maar overal het algemeen hadden we het over zijn vrouw en hem die studenten in huis nemen, enorm aardige mensen!

Donderdagavond ben ik uiteten geweest met Quercy (sales), Suan ( marketing a.k.a. mijn baas) en tino. Super gezellig! Voor het eerst in mijn leven koreaans gegeten, al had ik de losse onderdelen al wel eens allemaal op. Zoals eerder vernoemd ben ik niet zo’n vleeseter, maar ik ben wel iemand die toch alles probeert ondanks dat het me niet lekker lijkt. Maar het eten was echt geweldig.

Vrijdag liep ik mee op de accountant afdeling, waar ik hun nog zelfs heb kunnen helpen met excel  Daarna ben ik verder gaan werken aan mijn schoolopdrachten. Quercy had ook nog gratis tickets geregeld voor defqon (hardcore echt totaaaal niet mijn ding, maar er zouden ook andere dj’s zijn, ben benieuwd…!) Voor de rest heb ik de vrijdagavond ook weer lekker uitgerust en netflix gekeken (zoals de rest vd avonden, ik was kapot!)

Zaterdag ben ik eerst weer wezen shoppen…. Ik heb het opgegeven… bovendien komt Chris in december langs die bizar veel mag meenemen (46 kilo!) en ik heb 2x zoveel werkgeld gekregen als gepland. Als je het dan toch fout doet, dan maar goed fout haha….

Gelukkig was de schade niet al te veel! Hierna liepen we naar Darling Harbour, waar ook weer een geweldige sfeer heerste. Eindelijk hadden we allemaal restaurants gevonden! We liepen door het park, waar een heel waterspeel gedeelte was voor kinderen en toen we net besloten terug te lopen stelde ik voor om toch nog even iets verder te lopen naar de Chinese Garden of Friendship. Wauw, dat was ongelooflijk mooi! Alsof je in een compleet andere wereld was beland. En als kers op de taart was er een Chinese bruiloft, waardoor we echte Chinese trouwkleding zagen, geweldig!

Hierna zijn we gaan eten bij het HardRock Café. Echt bijzonder, en goedkoop ook nog! Liselotte had een gigantisch lap vlees en ik een groot bord met sandwiches en friet en beide een gigantisch colaglas ( groter dan ons hoofd). Ik was slechts +/- 20 euro kwijt! S avonds zijn we teruggewandeld ( ook enorm mooi, alles is hier mooi…) en daarna ben ik doodop, met een veel en veels te volle buik om 19.30 al op bed gaan liggen.

Zondag ( vandaag) was het plan om naar bondi beach te gaan en evt een mooie wandeling langs allerlei stranden te maken, maar gezien het de hele dag zou regenen hebben we het er toch niet op gegokt en ben ik lekker een luier dagje gaan houden!

Tot zover weer een geslaagde week! Volgende week op de planning: whalewatching!! :D

Greetings from down under xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4137

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: