Week 12 Bed bugs... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu Week 12 Bed bugs... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

Week 12 Bed bugs...

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

16 November 2015 | Australië, Sydney

Gedurende de week heb ik langzaam aan mijn bed in elkaar kunnen zetten ( kreeg de verschillende onderdelen op verschillende momenten) en bij zaterdag was hij helemaal in elkaar gezet! Ik sliep maandag nog op de bank, en dinsdag sliep ik in de omheining van mijn bed… Woensdag kreeg ik de plinten (heb ik op hakken in een rode jurk met een hamer in elkaar gezet, en ja ik heb een foto ervan haha) en zondag heb ik mijn matras gekregen.

Het was behoorlijk druk afgelopen week gezien het net het begin vd nieuwe maand is, dus op het werk moeten alle rapporten van vorige maand gemaakt worden en daarnaast moest ik mijn project afmaken en hadden we dus te kampen met bed bugs…

Ondanks alles ben ik donderdagavond toch nog uit gegaan haha… :)

Ik was de vrijdagavond dan ook behoorlijk moe, heb eerst mijn project afgemaakt en ingeleverd en daarna heb ik lekker gaan luieren in bed!

De zaterdag moest ik ook weer vroeg op want ik ging met Soraya de Manly to Spit walk doen ( walk van 10 km, berg op en af…) We hebben er maar 3 uur over gedaan! En zijn nog aantal keer bijna de weg kwijt geweest, maar iedereen wilde ons helpen, zonder het te vragen! Er was zelfs een mevrouw die haar auto aan de kant had gezet en speciaal voor ons was uitgestapt om ons de weg te wijzen!

We moesten op een gegeven moment ook over een brug waarop stond: Danger, don’t pass. Maar gezien de andere optie heel erg ver omlopen was en iemand zei dat het wel kon, hebben we het toch maar gedaan ( sorry mam… Ja, ook hier heb ik foto’s van! )

We kwamen onderweg op een gegeven moment ook nog allemaal mensen met stokken tegen die allemaal krassen hadden op hun huid, bleek er een gevaarlijke kraai te zitten die iedereen aanviel, dus wij met stok en al heel voorzichtig/ snel er langs proberen te lopen, gelukkig kwamen we hem niet tegen! Het gezicht van ons met de stokken lopen was wel lachwekkend haha. Het was wel echt een hele mooie wandeling, alleen jammer van de regen! ( We hebben nu al een aantal weken dat het doordeweeks 30 graden en zonnig is, en in het weekend 18 plus regen, dus van de zon zagen we nu niet veel)

S avonds zijn we nog gelopen naar The Opera House om daarop de franse vlag te zien die daarop werd geschenen vanwege de aanslag in Parijs. Het was behoorlijk indrukwekkend om dat te zien en hoe begaan iedereen hier ermee ook is, ook al is het aan de andere kant van de wereld.

Hierna zijn we nog uitgegaan tot 1 uur snachts, we wilde toen terug naar huis lopen maar besloten toch maar eventjes te wachten gezien de regen met bakken uit de hemel kwam! En dan bedoel ik ook echt bakken! Hele rivieren gingen door de straten heen, bij de autobanden ging het water tot 20cm omhoog! Uiteindelijk zijn we toch maar rennend door de al iets zachtere regen naar huisgegaan ( is voor ons maar 10 minuten lopen) maar alsnog zeikes nat thuisgekomen!

Zondag was het weer redelijk vroeg opstaan! We zouden naar Morriset park gaan, is dicht bij Newcastle= 3 uur met de trein. Dat doe je hier veel sneller dan in Nederland, gezien alles ver reizen is en je anders niks ziet. Maar oke we gingen dus naar Morriset park, waar ze 50 Kangoeroes hadden!! Wilde! :) Je kon ze gewoon aaien en doen!

We werden erheen gebracht door een heel erg lieve buschauffeur, hij gaf ons een kaartje mee met hoe we precies moesten lopen, wanneer de laatste bus ging en zette iedereen af waar die uit wilde stappen als het maar op de route was!

Op de zondag is het reizen maar $2,50 en ik had nog Dutch Pancakes gegeten bij de domino’s (Nederlandse Poffertjes :D :D) voor $3,50. Dus voor een hele dag van in totaal 6 uur reizen 6 dollar kwijt geweest!! Dat is ongeveer 4 euro :)

Zondagavond was ik weer helemaal gesloopt, en ben ik ook meteen in bed gaan liggen en gaan slapen!

Vandaag heb ik trouwens mijn helikoptervlucht geboekt! Zondag 6 december om 9 uur :D

Nog 5 daagjes tot Gold Coast!!!

Tot volgende week

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4132

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: