Week 13 Gold Coast it is!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu Week 13 Gold Coast it is!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

Week 13 Gold Coast it is!!

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

23 November 2015 | Australië, Gold Coast

Afgelopen week heb ik eindelijk een wat rustigere week gehad! Al ben ik niet minder moe dan eerst haha.

Dagen zijn snel voorbij gegaan en het was echt enoorrmm lekker weer met vrijdag een uitschieter van 42 graden!!!

Dinsdag was ik trouwens ‘te laat’ voor het werk gekomen.... Ik droomde die avond al dat ik te laat voor het werk bij de McDonald’s was, wat natuurlijk niet zo kon zijn, maar dat bleek dus voor mijn stage hier in Australie te zijn.... Ik was compleet vergeten dat we een breakfastmeeting bij expedia hadden en daar al om 8.30 moesten zijn, en ik ging pas om 8.45 weg vanuit huis, dus ik helemaal haasten, was ik er gelukkig om 9 uur en kon nog net een aantal belangrijke dingen meepikken.

De rest van de week heb ik in de avonden gesport en ik heb nog een avond met lotte door de stad rondgelopen, kerstbomen spotten, maar helaas, we hebben er niet veel gezien en degene die we zagen waren niet echt bezienswaardig haha.

Vrijdagavond heb ik nog mijn spullen ingepakt en de badkamer schoongemaakt en toen snel gaan slapen want de volgende ochtend moest ik al om 3.45 opstaan om naar het vliegveld te gaan. Het slapen ging alleen niet zo goed vanwege allerlei geluiden op straat.. dus uiteindelijk heb ik 3 uur half/half geslapen.

Gelukkig ging het opstaan en naar het vliegveld gaan allemaal lekker soepel, we hadden alles al vooruit gepland zodat we dan niet meer moeilijk hoeften te doen terwijl we nog slaperig zouden zijn. Dus wij op het bord kijken voor onze vlucht: vlucht staat er niet op... Hmm oke, misschien hebben ze een fout gemaakt dus wij navragen, bleken we bij de verkeerde terminal te zijn!!! Met nog 10 minuten te gaan om bij onze gate te komen, begonnen we al rennend ( die man zei nog heel dramatisch: Ruuuunnnnn) naar een taxi te gaan die ons er heel snel heenbracht, en 25 dollar afrekende :/ ( het was maar 5 minuten rijden ... ) maar oke, na heel veel rennen, snel door alle poortjes heengaan en alles hebben we het net gered! After this, we were awake alright...

Toen we geland waren ( we waren om 6.10 gaan vliegen, kwamen om 6.30 aan vanwege tijdsverschil ) hadden we best wel erge honger, dus zijn we de dichtsbijzijnde McDonald’s gaan zoeken, die was een aantal kilometer van het vliegveld vandaan dus we dachten: okay, dan nemen we de bus! Ja haha, goeie... we hebben hier in Sydney een opal card, dus wij vrolijk de bus in met onze opal card, ja nou niet dus! Ze hebben daar natuurlijke een andere kaart, maar we hadden gelukkig net genoeg kleingeld. Nadat we hadden gegeten bij de McDonalds zijn we een strandwandeling gaan doen ( 21 km gelopen langs het strand !! ( en dat was pas 1/5 van het strand van goldcoast )). Vervolgens hebben we een kaart gehaald en zijn we naar ons hostel gegaan gezien we bijna konden inchecken. ( het was inmiddels bijna 12 uur ) Btw, het weer was echt heer-lijk!!! Het was om 6 uur al 27 graden, rond 12 was het 32 maar het voelde net zoals de 40 in sydney.

Aangekomen bij het hostel, kregen we te horen dat we een extra uur moesten wachten, dus besloten we naar de supermarkt te gaan om eten te halen voor de rest van de dag. We waren trouwens nog een aantal keer verdwaald geweest en we hebben in totaal op de gehele dag 8 keer dezelfde weg gelopen van en naar ons hostel... ook hebben we in totaal 26km gelopen :/ nooit meer!! Maar ben wel trots :)

De rest van de middag zijn we op het strand gaan liggen uitrusten. In de avond hebben we een kroegentocht gedaan met schoolies ( was blijkbaar groot evenement in de stad aan de gang voor studenten, dus besloten we maar mee te doen ) was hele leuke avond waarbij we ook veel mensen hebben ontmoet waaronder 2 Nederlandse jongens die toevallig in eindhoven woonde haha ( en nee pap, geen vriendjes materiaal -.-‘ )

Eenmaal thuisgekomen waren we in ons bed geploft en meteen in slaap gevallen. Ik werd alleen 2 keer wakker die nacht: 1 keer vanwege geen idee, en 1 keer vanwege dat er een compleet vreemde jongen onze kamer opkwam!! Ik dacht dat ik de deur goed had dichtgedaan, blijkbaar niet... Hij ging gelukkig meteen weg en ik was ook weer echt meteen in slaap gevallen.

De zondag moesten we om 10 uur uitchecken, waarna we met zware rugtas en al weer bij de McDonald’s gingen ontbijten.. jaja, ik weet het, totaal niet goed, maar je moet iets! En we hadden gewoon een tosti met hamkaas enzo :) Na lang zoeken en doen besloten we naar Paradise Country te gaan ( boederij) dat was een van de goedkopere dingen en dat konden we ook nog binnen de tijd doen. ( we wilde in eerste instantie tropisch regenwoud tour doen, maar die ging niet op zondag; Q1 tower was te bewolkt ervoor; Dreamworld of movieworld was 80 dollar enz) Dus wij met de bus naar de farm, ook die bus hadden we bijna gemist... was de laatste dus was goed dat we die nog net hadden gehaald.

Je moest bij movieworld afstappen en vanuit daaruit 20 min lopen, ook dat ging niet zo goed... we hebben er uiteindelijk een uur over gedaan! ( incl. Taxi, we gaven het op gezien onze zware rugtassen) We konden de weg totaaal niet vinden, en onze googlemaps hielp ook niet echt mee! Eenmaal aangekomen was het wel leuk om te zien! Niet heel bijzonder en veels te duur voor wat je zag, maar we hadden in ieder geval nog een leuke dagbesteding.

We waren deze keer maar nog eerder naar het vliegveld gegaan voor de zekerheid, maar nu was ons vliegtuig te laat! Een half uur, oke niet heel erg, maar als je daardoor om half 12 s avonds pas thuiskomt en daarna nog moet douche wel haha.

Al met al een heel erg leuk weekend gehad! Met veel blunders en haasten ( ik had niet anders van mezelf verwacht ). Aankomend weekend staat er alleen nog een bbq op de planning voor zondag, het word wel weer heel mooi weer!

Tot volgende week!

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4141

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: