First week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

First week

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

30 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Na 3 uur wachten op Schiphol, 12 uur vliegen, 4 uur wachten op Singapore en daarna nog 7 uur vliegen kon mijn avontuur in Sydney beginnen!

Het eerste wat ik dacht toen ik uitstapte was: eten! wat kan er nu beter ingaan na een vlucht van 23 uur dan McDonald's? Even iets vertrouwds van het thuisland.
Ik had onderweg niet heel veel gegeten ( ik vind veel soorten vlees vies dus ik dacht slim te zijn door een vegetarische indische maaltijd te kiezen: not! Bonen, bonen en nog meer bonen...), dus ik was toe aan een goede maaltijd.

Na wat brandstof erin te hebben gegooid kon ik de trein pakken om vervolgens naar mijn hostel te gaan. Het treinsysteem erg veel op Nederland dus dat ging allemaal lekker vlot. Eenmaal in de trein aangekomen, begon ik echter al langzaam in te zakken.

Gelukkig was het niet erg ver lopen naar het Base hostel. Onderweg had een man mij geholpen met de juiste uitgang te vinden en hij bood zelfs aan mijn koffers voor me te dragen ( wat ik achteraf misschien toch beter wel had kunnen doen, 34 kilo meeslepen is toch behoorlijk zwaar...). Bij het hostel hielpen ze me ook meteen met mijn koffers en ik kon 2 uur nadat ik geland was lekker in bed gaan liggen om vervolgens nog een keer 7 uur te kunnen slapen.

Dag 1 (Vrijdag) in Sydney begon ik lekker rustig, ik was al erg vroeg wakker maar ben op mijn gemakje gaan douche en eten. Btw, het hostel was erg schoon, de kamer was redelijk groot en er zaten alleen studenten en het was ook nog eens goedkoop, perfect dus! (Op onze luide kamerburen na, serieus, wat die aan het doen waren weet ik ook niet...) Om 10.15 was er een oriëntatie geregeld via jobsearch, zij hielpen ons verder met een simkaart en het openen van een bankaccount.

Om 14.00 waren we daar eindelijk mee klaar, waarna ik mij haastte naar mijn stage adres, het Sydney Boulevard Hotel, om te lunchen met mijn toekomstige bazin. Ze was erg aardig en heel flexibel en bood me aan om me met alles te helpen waar nodig was. We hebben heerlijk gegeten en ik kon niet wachten om te beginnen.

Na de lunch liep ik vanuit het hotel terug naar mijn hostel om te weten hoe lang het lopen was, waarbij ik de stad eens wat beter kon bekijken. Het lijkt opzettend veel op Nederland afgezien van dat het 1. veel mooier is en 2. de mensen veel aardiger zijn. Eenmaal weer aangekomen kon de kamerjacht weer beginnen: 1 kamer heb ik die avond nog bekeken ( klein appartement met 9 rare mensen en 1 badkamer) en ik had 3 kamers op de planning kunnen zetten voor de volgende dag. De rest van de avond heb ik met mijn hostelkamergenootje (Brit) doorgebracht, die ook opzoek was naar kamers.

Bij zondag was ik al klaar om in mijn nieuwe appartement in te trekken, die ik op de zaterdag had gevonden. Het appartement heeft 2 kamers: op 1 kamer zit een jongen ( Alex/ Sarawut, homo en heel erg aardig), op de andere kamer zat 1 meisje genaamd Sue. Op de andere kamer kunnen in totaal 3 mensen. Nadat ik al mijn spulletjes had uitgepakt en helemaal gesettled was, was het tijd om de boodschappen te doen waarna ik de rest van de dag ben gaan uitrusten voor de aankomende week.

Tot zover was mijn aankomstweek geslaagd! Mijn grootste taak ( waar ik om zat te stressen) was geslaagd: een kamer zoeken) plus ik heb 3 meiden ontmoet, toevallig allemaal Nederlands!: Brit ( Hostel), Ellen (Hostel) en Liselotte ( Vliegtuig). Ben benieuwd wat me aankomende week in het hotel te wachten staat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4172

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: