Week 3: Let's get Started! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu Week 3: Let's get Started! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

Week 3: Let's get Started!

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

16 September 2015 | Australië, Sydney

Mijn honeymoon week zat er bijna op. Ik moest nog 2 dagen op andere afdelingen meelopen en daarna was ik klaar. Ik begon de maandag bij de conciërge, waarna ik al gauw ( een half uur) naar de front office ging. Het was interessant om te zien en te leren, maar niet echt iets speciaals.

De dinsdag ging ik verder op de events afdeling. Dit was echt mijn ding, oké ik heb niet veel kunnen doen, maar om rond te kunnen lopen en alles te mogen mooi maken, echt geweldig! ( heb de rest van de week alleen op een bureaustoel gezeten, dat is toch echt niet mijn ding….. gelukkig is het werk dat ik doe wel leuk :) ) Wat ik vooral heb geleerd die dag is hoe ik goede deals kan sluiten met Sam ( F&B manager), voortaan krijg ik elke ochtend een warme chocolade melk :D ^^.

Woensdag ochtend begon ik met jawel, een warme chocolade melk! Ik heb die dag voornamelijk aan mijn schoolopdrachten gewerkt, gezien Suan op vakantie was. En oké ik moet toegeven, gezien ze weg was en Quercy het te druk had om mij veel dingen uit te leggen, had ik alsnog een beetje een Honeymoon week.

Ik mocht soms eerder naar huis, en kreeg in de hele week tijd maar 1 opdracht: telefoonnummers invoeren, uurtje werk dus! De rest van de week heb ik grotendeels aan school gewerkt en naar andere hotels gekeken om de concurrentie te vergelijken. Maar heb ook nog tijdens mijn pauzes met Tino lekker in het zonnetje gezeten want het was ongelooflijk lekker weer!

De woensdag sloot ik trouwens af met een hele doos vol brood ( wel 6 broden kreeg ik mee, ik kreeg eerder die week ook al een keer 3 broden mee). S avonds werd het lekker in mijn pyjama op de bank hangen, vraag me niet hoe, maar ik was echt doodop!

Donderdag had ik een beetje teveel deals gesloten…. 3 chocolademelk op een dag is toch behoorlijk heftig! Maar s avonds had ik lekker veel energie dus over, dus ben ik met Ellen een avondwandeling gaan maken naar the Opera House. Natuurlijk weer miljoenen foto’s gemaakt. Maar hoe het er in het echt uit ziet is gewoon niet te beschrijven, ook een foto kan het gewoon niet goed weergeven. De sfeer die er weer hing en hoe overweldigend mooi het was, ongelooflijk gewoon! S avonds had ik weer alle foto’s op fb gegooid en naar mijn vrienden, ondertussen een beetje schuldig voelend dat ik ze jaloers maak haha….

Ik moet zeggen dat ik blij was dat het eindelijk weekend was! Ik heb de vrijdag wel eerst even alles schoongemaakt. Onder andere het doucheputje dat me al 2 weken enorm irriteerde omdat die onder de haren zat :/ ……

Zaterdag ging ik walvisspotten samen met Lisselotte. Eerlijk, ik hoopte dat we geen walvissen zouden zien maar wel dolfijnen voor de boot hadden en dat we dan nog een keertje mochten. Het was echt geweldig! Het is enorm raar dat er 100 meter voor je gewoon een enorme vis van 13 meter lang zwemt. En we zagen er niet een maar 3, waardoor we ze extra goed konden zien. En ik weet niet wat ik met het opera house heb, maar ik begon weer als een blij kind in een snoepwinkel te stralen en te lachen/ gillen toen ik het van de achterkant zag. Ik moest meteen aan finding Nemo denken haha (het ergste nog, ik heb die film s avonds ook meteen weer gekeken hahaha (en ja, ik moet nog steeds enorm lachen om die film)).

Zondag zouden Ellen en ik naar het chocoladefestival gaan en daarna naar het strand. Het chocoladefestival hebben we echter geskipt en we zijn meteen naar het strand gegaan want het was te mooi weer om niet te gaan, 25 graden met vollop zon. Er was een kitefestival wat super gaaf was om te zien en we zijn daar Liselotte gaan opzoeken. Wat wel grappig was, we waren heel druk aan het praten toen er opeens een Nederlander Nederlands tegen ons sprak en we wisten niet wat ons overkwam, we moesten alle drie echt even omschakelen haha. Hij heet , jawel: Klaas Willem, is een boer en komt uit de buurt van gruningen in draachten ( op zijn manier gezegd), met als lievelingsgerecht natuurlijk: Staampot. :P hoe toevallig xD

Het kite festival was op Bondi beach waar we voor 2 uur zijn gebleven, daarna hebben we de kustwandeling gemaakt naar Coogee beach. Het was echt een enorm lange wandeling met stijle hellingen en met een trap waar je gewoon bang van werd zo stijl, maar het uitzicht was geweldig. Ik hoopte op een beetje een kleurtje na die dag, maar helaas!

Tot zover deze week, minder avonturen dan de vorige! Maar nog steeds echt super leuk. Volgende week zal wel minder zijn, gezien het dan veel zal regenen.

Op de planning voor aankomend weekend: Sealife en drankjes doen!

Groetjes vanuit Aussie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4171

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: