Week 6 Water Gasping - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu Week 6 Water Gasping - Reisverslag uit Sydney, Australië van Franka Heuvel - WaarBenJij.nu

Week 6 Water Gasping

Door: Franka

Blijf op de hoogte en volg Franka

05 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Deze week was er doordeweeks niet erg veel spannends gebeurd. Tino had vrijdag zijn laatste werkdag, waardoor hij donderdag alles aan mij moest overhandigen.

Die donderdag waren echter Suan en Quercy weg dus we hadden een dagje voor onszelf: Luxe!! Totdat we niks meer te doen hadden en we onze tijd moesten uitzitten…. Al was op Facebook zitten de hele dag wel heel leuk haha :)

Vrijdag hadden we afscheid genomen van Tino en ik mis hem oprecht! Mijn eerste gedachte was: oh god… nu komt al het werk op mij alleen aan! Daarna dacht ik aan onze lunchpauzes die ik zou gaan missen! Lekker in het zonnetje op het balkon appelsap drinken met getoaste panini’s!

Volgende week gaat een interessante week worden zo alleen!

Zaterdag was het lekker vroeg opstaan om te gaan surfen!
Ellen en ik waren optijd vertrokken omdat we niet te laat wilde komen en onszelf nog de tijd gaven om het gebouw uberhaupt te vinden waar we met iedereen hadden afgesproken. We waren er een half uur van te voren, maar dat half uur hadden we ook zeker weten nodig! Want zoals altijd, ging het niet helemaal soepel….

Ik had vrijdag een mailtje ontvangen of dat we op central konden afspreken in plaats van King’s Cross, gezien de rest ook naar central kwam. Prima! Geen probleem! Behalve als blijkt dat een deel van hun crew alsnog op King’s Cross staat om ons op te halen, gezien ze mijn mailtje terug pas te laat hadden gezien.

Nou ging het op central ook niet zo goed… Daar stond namelijk het andere deel van de crew met de groep die mee zou gaan, alleen wisten wij niet hoe groot die groep zou zijn, en er stonden 2 groepen. 1 van 35 man en de ander van 4 en er stonden 3 bussen van allemaal een andere maatschappij maar je wist niet welke, dus we wisten begot niet wie of wat! Na heel lang proberen de groepen af te luisteren om erachter te komen welke groep het was…..

Bleek het uiteindelijk de groep van 35 man te zijn! Het was een groep die een bartender cursus deed voor een maand en met zijn allen in hetzelfde hostel zaten. Ze waren gelukkig allemaal super aardig!

Er waren alsnog 1 busje en 2 auto’s nodig om ons allemaal te vervoeren, ellen en ik zaten gelukkig in de bus met jawel: onze eigen Ed Sheeran! ( Serieus, hij lijkt er echt bizar veel op en hij kan enorm goed zingen en gitaar spelen!! ( Hij speelde ook gitaar in de bus :) )). Het voelde echt alsof we op een safari waren haha…

Eenmaal aangekomen moesten we nog 10 minuten lopen, wat achteraf gezien 20 minuten bleek te zijn. Wel echt een enorm mooi ( en heel lang) strand!

We begonnen lekker met surfen, eerst de surftechnieken leren en vervolgens het zelf proberen. De eerste 20x kwam ik niet eens op mijn bord haha. Vervolgens lukte het me een aantal keer op mijn bord te komen, maar vervolgens meteen weer om te slaan. Wat me wel goed gelukt was, was om heel veel water te happen! Maar dan ook echt heel veel! Haha…

Gelukkig hielp de crew me verder en het was me uiteindelijk gelukt om 3 keer te staan! ( ik begon 1 keer zelfs te juigen omdat ik zo blij was, waarna ik merkte dat ik dat deed en snel maar weer mijn armen introk en hoopte dat niemand het gezien had….) Na het surfen gingen we met zijn allen bbq’en op het strand met muziek en drankjes. Was echt super gezellig!

S’ avonds, nadat ik eerst een paar uur doodop op bed heb gelegen, gingen we nog met zijn allen uit bij pontoon. Kei leuke bar! En we konden er gelukkig gratis in vanwege dat die groep gratis erin mocht :) Blijkbaar werd die avond ook de klok verzet, dus uiteindelijk kwam ik om 4 uur doodop thuis.

Zondag heb ik eigenlijk de hele dag in bed gelegen, ik heb s ochtends nog proberen te sporten, wel 10 hele minuten, maar gaf het daarna op en ben op bed films gaan kijken. Ik was trouwens ook echt enoooorm verbrand, ik had me de zaterdag wel goed ingesmeerd, maar het was alsnog niet te voorkomen.

Dat was het voor deze week weer! Aankomende week heb ik de maandag vrij en in het weekend zal ik als het goed is de hele week weer op het strand liggen!

Tot volgende week!

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under!

Aussie here I come

Recente Reisverslagen:

08 December 2015

Week 15 Feel like flying

30 November 2015

Week 14 Being lazy

23 November 2015

Week 13 Gold Coast it is!!

16 November 2015

Week 12 Bed bugs...

11 November 2015

Week 11 Climbing Mountains
Franka

Actief sinds 28 Aug. 2015
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 4166

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2015 - 24 Januari 2016

Down Under!

Landen bezocht: